KPN

Beleggen in aandelen beurs Amsterdam, AEX en AMX index, etc.

KPN

Berichtdoor Beheerder » 02 Jan 2012 21:54

Klik hier voor meer informatie over KPN (link zal op korte termijn werken)
  • 0

Voor vragen of informatie kunt u rechts bovenaan de pagina op contact klikken
Gebruikers-avatar
Beheerder
Site Admin

Woonplaats: Beursig Corporate Building, Palm Jebel Ali, Abu Dhabi

Re: KPN

Berichtdoor arreno » 19 Jan 2012 14:53

Bij deze;
KLAAR..................AF
Verklaar ik hierbij topic voor geopend ;)

Zojuist een pakketje aangeschaft. Vorig jaar 21,3% gezakt. Komt er vermoedelijk wel weer bij. Vermits niet al te veel botsingen meer met OPTA en AFM
  • 0

AEX,DAX,DJ short. Goud en Zilver long Imtech Bam ASMI ASML
OTC; ,BLFR,CABN, HPNN,MDLH,,BLFR,LATF,GERS,MDNT,NDEV,GSPI,DSCR,BCCI
WSRA,,AVOP,NXHD,VAPE
Gebruikers-avatar
arreno
Premiummember

Berichtdoor Pennystocker » 24 Jan 2012 11:40

KPN viel met net op als een van de grootste dalers op de Aex en misschien een leuk moment om wat aan te schaffen voor de lange termijn. Ik kijk de kat nog even uit de boom en momenteel heb ik ook niet veel cash vrij :)
  • 0

Pennystocker

Berichtdoor arreno » 25 Jan 2012 10:02

Het pakketje dat ik gekocht had is uiteraard in waarde gezakt.
Maar ik ga er vanuit dat ze vrij snel weer op of boven de aankoopkoers zullen staan, plus een dividend dat er nog aan zit te komen. Koersdoelen liggen ook zowat 50% boven de werkelijke waarde
  • 0

WSRA,,AVOP,NXHD,VAPE
Gebruikers-avatar
arreno
Premiummember

Berichtdoor arreno » 25 Jan 2012 10:09

zojuist las ik onderstaand bericht koersdoel zakt van 12 naar 9 euro Dat is nog maar 13/14% hoger
Kijken wat andere analysten aan koersdoelen geven.

Voor Rabobank waren de resultaten en vooruitzichten van KPN reden om het aandeel van de kooplijs te halen en op Houden te zetten. Analisten van Morgan Stanley zetten het fonds van Overweight naar Equal Weight. ING houdt wel vast aan zijn koopadvies, maar verlaagde het koersdoel naar 9 euro. Theodoor Gilissen en SNS Securities hebben het advies voor KPN inmiddels onder herziening.
  • 0

WSRA,,AVOP,NXHD,VAPE
Gebruikers-avatar
arreno
Premiummember

Berichtdoor charel01 » 13 Apr 2012 20:03

Ter info Breaking News op De Tijd (Belgisch financieel dagblad) :
"Het Nederlandse KPN overweegt om Base in de etalage te zetten. Dat schrijft Bloomberg op gezag van anonieme bronnen. Volgens het persagentschap zou de derde telecomoperator van België tot 1,8 miljard euro kunnen opleveren. "
  • 0

Charel
AB Inbev, Ageas,Arcelor, Exmar, Gemalto, Hamon, Randstad, Umicore, Immobel, MDxHealt, Van De Velde.
Gebruikers-avatar
charel01
Premiummember

Berichtdoor Pennystocker » 17 Apr 2012 16:06

Zo, ik ben net long gegaan in KPN... beetje tricky zo kort boven de 7 euro want daar kunnen stoplosses afgaan maar met de laagste koers in erg lange tijd zit het denk ik wel goed met de onderwaardering van een K/W van lager dan 7.
  • 0

Pennystocker

Berichtdoor Pennystocker » 18 Apr 2012 16:13

Inmiddels een koers van ongeveer €6,90 en het nieuws dat T-Mobile Nederland waarschijnlijk in 2013 in de verkoop gaat is niet positief voor KPN denk ik. De koers blijft mij desondanks verbazen, misschien wordt het ooit nog een overnamekandidaat.
  • 0

Pennystocker

Berichtdoor Pennystocker » 24 Apr 2012 12:11

Inmiddels staat KPN nog lager dan op het moment van mijn vorige bericht maar vandaag toch de grootste stijger in de Aex: +3,25%.

Ik lees wel wat verschillende/tegenstrijdige berichten:

UPDATE: KPN versnelt reorganisatie na mager eerste kwartaal
MARKET TALK: KPN KW1 stelt teleur; ziet verbeteringen in H2 - SNS
MARKET TALK: KPN start jaar zwak - Rabo
MARKET TALK: KPN-cijfers KW1 iets slechter dan verwacht - ING

Een hogere koers maar toch wat slechte cijfers dus.
  • 0

Pennystocker

Berichtdoor Pennystocker » 08 Mei 2012 09:03

JACKPOT! 8-)

Rijkste man ter wereld wil belang in KPN

AMSTERDAM - De Mexicaan Carlos Slim, de rijkste man ter wereld, heeft zijn oog laten vallen op KPN.

Zijn telecombedrijf América Móvil heeft een bod uitgebracht van 8 euro per aandeel op de Nederlandse telecomgigant en wil een belang krijgen van maximaal 28 procent. Dat werd dinsdag bekendgemaakt. América Móvil liet niet weten waarom de limiet op de deelneming op 28 procent is gezet. Maar bij een deelneming van 30 procent of meer, is het verplicht een bod uit te brengen op de rest van het bedrijf.

De totale kosten liggen volgens Reuters daarmee op 2,64 miljard euro. Dat América Móvil precies 28 procent wil opkopen heeft te maken met een regeling die stelt dat bedrijven die minstens dertig procent in handen willen nemen een officieel overnamebod moeten doen voor alle aandelen. Het telecombedrijf heeft momenteel al een aandeel van 4,8 procent in KPN.

Gematigd positief

Een woordvoerster van KPN noemde het bod ''gematigd'' positief. ''Het laat zien dat KPN ondergewaardeerd is'', zo voegde ze toe. Er is tot nu toe één gesprek geweest tussen de twee partijen. Bij América Móvil was dinsdagochtend niemand bereikbaar voor commentaar. América Móvil laat weten toezichthouder Autoriteit Financiële Markten (AFM) op de hoogte te hebben gebracht. Het gaf verder aan de huidige strategische plannen van KPN te steunen en is van plan ''constructief'' samen te werken met het management.

'Significante investering'

América Móvil had al een deelneming van circa 4,8 procent in KPN en is in Europa onder meer actief in Polen. Deze stap wordt door het concern echter gezien als de ''eerste significante investering in Europa''. América Móvil is de grootste aanbieder van draadloze diensten in Latijns-Amerika. Het had eind maart 246 miljoen draadloze abonnees in Noord-, Midden- en Zuid-Amerika.
  • 0

Pennystocker