Bpost

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL-20, lokale fondsen, etc.

Re: Bpost

Berichtdoor Arendsoog » 28 Mei 2013 08:46

Uitnodiging presentatie beursintroductie bpost NV
op dinsdag 11 juni in Brussel met betrekking tot de voorgenomen beursgang op Euronext Brussel

De directie van bpost nodigt u graag uit op dinsdag 11 juni 2013 om 19.00 uur in Tour & Taxis, Havenlaan 86c, 1000 Brussel (parking beschikbaar) tot het bijwonen van de presentatie over de voorgenomen beursintroductie. Tijdens deze presentatie zal nadere toelichting worden gegeven over de activiteiten van bpost en de modaliteiten van de geplande beursintroductie op Euronext Brussel.

Het programma van de avond ziet er als volgt uit:
18.00: Ontvangst met welkomstdrankje
19.00: Inleiding door de begeleidende banken
19.05: Presentatie bpost en equity story door de Heren Johnny Thijs, Chief Executive Officer en Paul Vanwambeke, Investor Relations Director
20.00: Toelichting bij het aanbod door de begeleidende banken
20.15: Vragensessie
20.30: Receptie

Gelieve uw aanwezigheid te bevestigen via het bijgevoegde antwoordformulier.

Met vriendelijke groeten,
bpost NV

Gehele uitnodiging staat op: http://www.vfb.be/page?orl=1&ssn=&lng=1&pge=8&nws=1194
  • 0

Gebruikers-avatar
Arendsoog
Korte termijn belegger

Berichtdoor ABN » 28 Mei 2013 10:53

BROWN schreef:Gewoon AFBLIJVEN.

Er zijn 2 mogelijke scenario's :

1. Jan met de pet tekent massaal in ; de koers gaat van bij de start enkele percenten hoger, de grote bonzen verkopen en Jan blijft over met een minwaarde + zijn pet.

2. Jan met de pet houdt zich totaal afzijdig ; de koers gaat gewoon hoger ; op het moment dat Bank DEGROOF en KBC Securities melden dat BPOST " NOG STEEDS KOOPWAARDIG IS ", stapt Jan met de pet toch in en starten de BIG GUYS hun verkoop. Jan met de pet blijft over met een minwaarde + zijn pet.

In beide gevallen is het resultaat voor Jan hetzelfde !

Correct, de enige reden van de beursgang is volgens mij dat CVC, de grootste aandeelhouder, zijn aandeeltjes nu nog voor een goede prijs kan slijten aan de (onwetende) kleine belegger. Het wordt allemaal zeer rooskleurig voorgesteld, maar met het verlies van hun monopolie in België zal hun winst eveneens verdwijnen. Dat is gewoon een feit.
  • 1

Gebruikers-avatar
ABN

Berichtdoor Lukang » 28 Mei 2013 10:58

Dierickx-leys vandaag over Bpost:

Beursgang Belgische Post

De Belgische Post, of kortweg bpost, komt naar de beurs. Bpost is het afgelopen decennium onder CEO Johnny Thijs omgevormd tot een performante organisatie. Momenteel is bpost in handen van twee partijen :

1. de Belgische overheid 50% + 1 aandeel
2. de Britse investeringsgroep CVC 50% - 1 aandeel

Het is deze laatste partij, CVC, die naar verluidt zowat 25% tot 35% van de aandelen naar de beurs wil brengen (zodat ze zelf nog 15% tot 25% behoudt). Er kleeft nog geen prijs op de aandelen, maar de totale beurskapitalisatie van bpost zal om en bij de € 3,3 miljard liggen. De bedoeling is om zo'n 85% van de winst uit te keren en op die manier een aantrekkelijk dividend van 6% tot 7% bruto te bieden.

Voordelen :
+ Sterke financiële performantie
+ Zeer aantrekkelijk dividendrendement
+ Degelijke balans
+ Mogelijke nieuwe groeikansen (pakketbezorging, boodschappendienst,...)

Nadelen :
- Postvolume blijft dalen
- Hoge marges momenteel gehandhaafd dankzij uitstroom oudere (duurdere) werknemers
- Weinig ruimte voor verdere verbetering marges
- Toenemende concurrentie

(voorlopige) Conclusie :

Het plaatje oogt redelijk goed en het dividendrendement spreekt zeer sterk aan, maar we stellen ons vragen naar de houdbaarheid van het dividend op langere termijn. Bpost zal alle zeilen moeten bijzetten om de winst en dus ook het dividend op dit hoge niveau te handhaven. Uiteraard is de prijs de belangrijkste factor en die is nog niet bekend. We wachten op meer details inzake waardering en inschrijving.
  • 1

port. Bekaert Belgacom Nyrstar Elia Agfa Tess. Tig. Zetes Socfinasia Ahold gdf Enel Telecom Italia Pfizer ing-greater China kbc-new Asia
Gebruikers-avatar
Lukang

Berichtdoor Lukang » 29 Mei 2013 14:09

Dividendbelofte bpost maakt vakbonden alert

http://trends.knack.be/economie/nieuws/ ... er-RNBTRKZ
  • 0

port. Bekaert Belgacom Nyrstar Elia Agfa Tess. Tig. Zetes Socfinasia Ahold gdf Enel Telecom Italia Pfizer ing-greater China kbc-new Asia
Gebruikers-avatar
Lukang

Berichtdoor KAATSCLUB » 29 Mei 2013 14:56

wat mij betreft , heel simpel .....Er is geen denken aan dat deze in mijn port zouden komen :!:
50 % ZIT BIJ DE OVERHEID EN DAAR BOVENOP NOG EENS DE STERKE AANWEZIGHEID VAN DE VAKBONDEN en vooral dat laatste is een ramp voor de beleggers ....men is gewaarschuuwd
  • 0

KAATSCLUB

Berichtdoor lieve16 » 29 Mei 2013 15:02

Inderdaad KAATSCLUB, met alle Chinezen maar niet met den deze ! Daar komt niks van, ja veel miserie achteraf !
  • 0

Gebruikers-avatar
lieve16
Premiummember

Berichtdoor charel01 » 29 Mei 2013 16:35

lieve16 schreef:Inderdaad KAATSCLUB, met alle Chinezen maar niet met den deze ! Daar komt niks van, ja veel miserie achteraf !

Miserie. :shock: Dan blijf ik er ook af. Kan dat missen als tandpijn. :evil:
  • 0

Charel
Adidas,Ageas,Arcelor,EVS, Exmar, Randstad, Immobel, MDxHealt, Van De Velde, Volkswagen.
Gebruikers-avatar
charel01
Premiummember

Berichtdoor Mannie » 29 Mei 2013 19:37

Lukang schreef:1. de Belgische overheid 50% + 1 aandeel

Dus zeg ik 'nee, bedankt'.
  • 0

Gebruikers-avatar
Mannie
Premiummember

Berichtdoor Lukang » 29 Mei 2013 19:44

Mannie schreef:

De Belgische staat behoudt de meerderheid der aandelen.Ik vind dit niet zo slecht.Zoals bij Belgacom zullen zij al het mogelijke doen om een zo hoog mogelijk dividend te verkrijgen.
  • 0

Gebruikers-avatar
Lukang

Berichtdoor Mannie » 29 Mei 2013 19:49

Lukang schreef:
Mannie schreef:

De Belgische staat behoudt de meerderheid der aandelen.Ik vind dit niet zo slecht.Zoals bij Belgacom zullen zij al het mogelijke doen om een zo hoog mogelijk dividend te verkrijgen.

De Belgische staat die zijn best doet... Ik wil Belgacom niet vergelijken met Bpost, maar de koers van Belgacom is ook niet echt gestegen de laatste jaren; Wat ben je dan met een dividend?
Daarnaast gaan ze concurrentie tegenkomen, daar ben ik van overtuigd.
Nu, ik kan me vergissen, maar ik blijf eraf. ;)
  • 1

Gebruikers-avatar
Mannie
Premiummember

Beursig deel met vrienden.